Škola jako inkluzivní prostředí?

Oblast školství je v současnosti centrem výzkumných aktivit, neboť kvalita instituce školy rozhoduje z velké míry o budoucnosti společnosti.

V rámci našeho výzkumu hledáme odpovědi především na tyto otázky:

  • Jaký typ racionality utváří podobu běžné školy v hlavním vzdělávacím proudu?
  • Jak škola pracuje diverzitou svých aktérů?
  • Na základě jakých principů diagnostikuje a následně diferencuje žáky?
  • Jak konstruuje vzdělávání a identitu žáků z různých sociálních skupin?

Do této oblasti spadá většina nedávno ukončených i současně probíhajících výzkumů, které jsou navázané na následující projekty:

V rámci těchto výzkumů byly vydány následující monografie:

V lednu 2019 vyjde dvojjazyčná monografie Cesta školy k lidské důstojnosti / Schule am Weg zu einem der Menschenwürde.

Zajímá vás víc? Spojte se s námi